Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Метан или Пропан-бутан

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Метан или Пропан-бутан

    Интересува ме кое според вас е по-добрият вариант, обикновена метанова уредба или газов инжекцион (пропан-бутанов). При почти еднаквата цена на двете инсталации интересува ме коя е по-безпроблема? Коя конструкция е по-надеждна? Коя ще е по щадяща за мотора? При коя се наливат по-малко пари в последствие за поддръжка (на уредбата и на колата)?
    Ще съм ви благодарен да споделите мнения и опит.

  • #2
    До: Метан или Пропан-бутан

    При условие, че автомобилът е с бензинов инжекцион е добре да бъде и с газов инжекцион. Има и метанови инжекциони. При метановите уредби бутилките са тежки и заемат много място в багажника и колата е тромава. При пропан-бутана се запазва динамиката на автомобила и има много газстанции. Аз лично не бих сложил метанова уредба. Карах служебен такъв автомобил. Не върви, трудно се изпреварва. Отбивам от пътя за да заредя газ и т.н. Всичко това ме дразнеше.
    Случайността е съвпадение на обстоятелства, предварително обмислени и организирани!

    Коментар


    • #3
      До: Метан или Пропан-бутан

      Има купища теми за сравнение.

      Ако на колата може да се сложи обикновена метанова уредба, значи може и обикновена пропанова. И едната, и другата практически нямат поддръжка (когато са монтирани кадърно). Същото се отнася и за инжекционните уредби.

      Не е зле да напишеш и за каква кола мислиш, от това зависят всички отговори.

      Независимо от вида на АГУ (инжекционна или обикновена, метан или пропан), с малки изключения двигателите живеят по-дълго, отколкото на бензин. Изключенията обикновено не се и газифицират.

      Сметката дали пропан или метан изобщо не зависи от двигателя. Той или може да се газифицира добре, или не. Това, което трябва да се прецени, е пробега за изплащане, разположението на метанстанциите и обема, който изчезва от багажника.

      Пропан-бутан:
      Изплаща се за 3000-6000км
      Бутилката е 20-60л и тежи 15-45кг, възможност за бутилка в нишата за резервна гума
      Газстанции: безброй
      Загуба на мощност: 7-10%
      Разходи за гориво: 55-60% от разходите за бензин

      Метан:
      Изплаща се за 5000-10000км
      БутилкиТЕ са общо между 80 и 120л, тежат между 60 и 100кг общо. Могат да са една, две или три, в зависимост от удобство на монтажа и наличности. Само цилиндрични.
      Газстанции: 15 в София, около 40 в България
      Загуба на мощност: 10-15%
      Разходи за гориво: 27-35% от разходите за бензин

      Инжекторни уредби:
      По-малка загуба на мощност и динамика (но в рамките на 5-10%)
      Сложни, "оженваш" се за сервиза, който я е поставил

      Обикновени уредби (те се наричат и ежекторни, ама думата никой не я знае):
      По-евтини и прости
      Всички байчовци по всички сервизи им разбират

      Общо за всички видове:
      Газаджиите всичко, ама съвсем всичко са способни да оплескат!
      Технологично се ходи два пъти при тях - за поставяне и за донастройка след месец-два.
      Някои хора ходят всеки месец-два за нещо. Други забравят къде е сервиза.
      Последно редактирано от Ясен; 11-10-08, 23:49.

      Коментар

      Активност за темата

      Свий

      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

      Зареждам...
      X