Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Пропан-бутан течна фаза през механична инжекция на VW

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Пропан-бутан течна фаза през механична инжекция на VW

    От доста време ме тормози мисълта да пусна пропан бутан течна фаза през механична инжекция на VW.
    На пръв поглед нещата ми изглеждат прекалено лесни - Махам помпата за бензина (около 8 бар-а) и слагам направо тръбата от газовата бутилка (около 10 бар-а лятото (за зимата ще го мислим)). Пропан -бутанът си е течна фаза чак до всмукателния колектор. Та освен проблема с излишното гориво (няма къде да го закарам), някой (по - трезво мислещ) би ли ми подсказал къде другаде да очаквам изненади?
    Три дена глупави експерименти икономисват половин час четене!

  • #2
    От: Пропан-бутан течна фаза през механична инжекция на VW

    Дюзите ще замръзват.

    Коментар


    • #3
      От: Пропан-бутан течна фаза през механична инжекция на VW

      Зависи къде се намират дюзите все пак , но не би трябвало да мръзнат според мен. Горивото стига до тях подгрято в някаква степен. След дюзата ще има спад на температурата в колектора, но и това би трябвало да е полезно. Не се сещам обаче как ще реагира управлението на дюзите на тази промяна.

      Аз бих си оставил някакъв път бягство и бих прикачил чрез тройници и някаква система от възвратни клапани и електроуправляеми вентили. Това ако системата първоначално сглобена - проработи.

      Друго не ми идва на акъл за сега, но ще следя с интерес. И мен ме чопли въпроса отдавна.
      0888932647

      Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

      Коментар


      • #4
        Re: Пропан-бутан течна фаза през механична инжекция на VW

        А каква е инжекцията? Има ли нещо общо с Bocsh K/KE Jetronic?
        Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD
        Suzuki Grand Vitara 1.6
        LZ1ZPM

        Коментар


        • #5
          От: Пропан-бутан течна фаза през механична инжекция на VW

          Горивото впръсквано от тези дюзи (на механичната инжекция) зависи само от вакума в смукателния тракт на мотора, или пак нещо не съм си доизяснил?

          ПС: Да Bocsh Jetronic е.
          Три дена глупави експерименти икономисват половин час четене!

          Коментар


          • #6
            От: Пропан-бутан течна фаза през механична инжекция на VW

            Колега, мисля, че не е лошо да прочетеш нещо за Пропан - Бутана. Що го изпаряват и така нататък. Аз не разбирам от гас, но ще ти нахвърлям малко за размисъл.
            На този инжекцион дюзите не се управляват електрически. Фърлят кюмур според налягането, като почват да работят на 3.3. /Карам на изуст та може да бъркам/. Един механичен дебитомер на въздуха всъшност управлява налягането, има също и терморегулатор. Толко за управлението, от там ли ще прекараме 10 те бара? Дори и да стигне тая гас до дюзите не съм сигурен, че ще работят. Вътре имат пружинки, клапани, щуротии разни. После и да тръгне, мисля ще се спекът гумичките, барбар със зелените отвън . Та, какво ще правим с 10 те бара от тръбата?
            Сигурен ли си, че помпата дига 8 бара? Трябва да е до към 5.5. Ако вдига и работи на 8, помпата е крадена от някоя бегачка, косуърт най - малко . Аз поне такава на цивилна кола не съм виждал. /FP 200 Примерно/

            Коментар


            • #7
              От: Пропан-бутан течна фаза през механична инжекция на VW

              Помпата на механичната инжекция работи на 8 бара.
              Към дюзите не можеш да подкараш бензин, ако помпата се е поизносила и налягането е спаднало под 5 бара.
              Механичния дебитомер всъщност определя дебита към дюзите а не налягането.
              Ами до сега сме прекарвали от там 8 - мисля не е толкоз голяма разликата.
              Що изпаряват Пропан Бутана - ми някъде вече не го изпаряват и и аз искам така. Пропан - бутана като мине през дюзите ще се хомогенизира с въздуха не по - лошо от бензина.
              После и да тръгне, мисля ще се спекът гумичките, барбар със зелените отвън - ако имаш предвид тези на клапаните - не виждам какво ги бърка как точно е стигнала газта до тях.
              За самите дюзи - НЕ знам - може би си прав че няма да им е особено приятно през тях да минава пропан бутан

              Ей сега се сещам обаче каква гняс съм намирал във всеки разглобен от мен изпарител която мисля няма да е никак приятна на дюзите та ще си трябва сериозен филтър на пътя на газта към инжекцията.
              Последно редактирано от danail_3; 28-08-12, 14:09.
              Три дена глупави експерименти икономисват половин час четене!

              Коментар


              • #8
                Re: Пропан-бутан течна фаза през механична инжекция на VW

                Bosch K/KE Jetronic работи на 4 бара. Помпата наистина дава 7-8 бара, но има механичен регулатор който поддържа 4 бара, излишното гориво се връща в резервоара. Това охлажда помпата защото е извън резервоара. Дюзите отварят на 3 до 3.2 бара. Освен това има и 5-та електрическа дюза, която отваря заедно с въртенето на стартера ( при температура на двигателя под 40 градуса ). На форд ескорт с K/KE Jetronic всмукателния колектор се отоплява от антифриза и дюзите са топли, така че няма да замръзват, но дали могат да 'пръскат' равномерно течна газ не е ясно.
                Проблема е как ще се държи диференциалния регулатор с течна газ вместо с бензин, най-вероятно изобщо няма да работи коректно.

                PS: Инжекцията си има филтър след помпата, голям, скъп и по документи се подменя на 30к км. Но вероятно много бързо ще се запушва от газта.
                Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD
                Suzuki Grand Vitara 1.6
                LZ1ZPM

                Коментар


                • #9
                  От: Re: Пропан-бутан течна фаза през механична инжекция на VW

                  Аха ей го къде е бил ключа от бараката. Наистина след помпата има регулатор, само че аз си мислех че е на 8 бара.
                  Три дена глупави експерименти икономисват половин час четене!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Пропан-бутан течна фаза през механична инжекция на VW

                    Абе като помисля малко.... освен регулатора , бензина не е склонен да поддържа налягане над атмосферното при стайна температура и в този смисъл количеството гориво след регулатора бива доизбутвано от новопостъпващото такова през дюзите. А газта на температурите под капака на мотора ще качва налягането в тръбичките над 8 бара. Май няма да стане тая работа. Повечко шансове би имала система с нормален многоточков или моно инжекцион. Тая недомислица на Бош няма да сработи. И жалко. А беше тръгнало да става интересно.
                    0888932647

                    Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                    Коментар


                    • #11
                      Re: Пропан-бутан течна фаза през механична инжекция на VW

                      Регулаторите са два: единия само поддържа 4 бара, връщайки излишъка към резервоара ( този дебит охлажда помпата ). Втория регулатор е диференциалния, той променя налягането към дюзите и се управлява от една 'клапа' през която минава засмуквания въздух, повече засмукван въздух - по високо налягане към дюзите.

                      KE Jetronic има и 3-ти 'регулатор', който е електрически и се управлява от ECU и прави общо взето две неща:
                      - поддържа стабилни обороти на празен ход без значение колко е загрял двигателя
                      - има ламбда сонда и спрямо нея коригира количеството бензин в малки граници ( основното налягане си идва от диференциалния регулатор ).

                      Основното е как ще се държи диференциалния регулатор на 'течност' с вискозитет различен от този на бензина. Проблем с налягането ще има като угасиш двигателя: останалата течна газ след газовия клапан ще се нагрее, ще повиши налягането и ще 'тече' от дюзите докато налягането не падне под 3 бара. Ако газовия клапан е непосредствено преди инжекцията ще 'изтича' минимално количество газ.

                      С подобна преработка колата повече няма да може да се движи на бензин ( ако изобщо се задвижи на газ )...
                      Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD
                      Suzuki Grand Vitara 1.6
                      LZ1ZPM

                      Коментар


                      • #12
                        От: Пропан-бутан течна фаза през механична инжекция на VW

                        Досега не съм чувал или виждал уредба работеща с течна фракция да не е на принципа на бензиновия инжекцион,т.е. да работи с постоянно налягане,коригирано от възратен клапан за излишното гориво и подавано от горивна помпа в бутилката.АЙКОМ и ВИАЛЛЕ със сигурност работят на този принцип.
                        0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

                        Коментар


                        • #13
                          Re: Пропан-бутан течна фаза през механична инжекция на VW

                          Ето едно хубаво обяснение как работи K/KE Jetronic http://www.dmcnews.com/Techsection/B...chtech-12d.pdf

                          Аз лично бих си направил експеримент с обикновен компресор с голяма бутилка. Запушваш обратната тръба и подаваш 4-5 бара въздух на входа. Ако може извади един от инжекторите от колектора ( K са с метални тръби до инжекторите, KE са с пластмасови ). С натискане на клапата виж дали дюзата пуска повече въздух. Ако евентуално регулира въздух правилно можеш да мислиш за газ ( няма да е течна фаза ), с регулиране на входното налягане може да се нагласи необходимия дебит.

                          Имай предвид че дюзите са много чувствителни към вода. Остане ли вода в дюзата корозира и блокира много бързо.

                          PS: ако случайно вземе че проработи, превключването на газ/бензин може да се направи с 3 електро клапана.
                          Последно редактирано от Zarhi; 29-08-12, 10:19.
                          Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD
                          Suzuki Grand Vitara 1.6
                          LZ1ZPM

                          Коментар


                          • #14
                            От: Re: Пропан-бутан течна фаза през механична инжекция на VW

                            Моята идея беше Пропан - бутана да е течна фаза, но явно съм се заблудил че налягането към дюзите е около тези 8 бар. След казаното от теб не виждам смисъл да експериментирам в тази посока!
                            Три дена глупави експерименти икономисват половин час четене!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Пропан-бутан течна фаза през механична инжекция на VW

                              Първоначално публикуван от ninja_1 Преглед на мнение
                              Досега не съм чувал или виждал уредба работеща с течна фракция да не е на принципа на бензиновия инжекцион,т.е. да работи с постоянно налягане,коригирано от възратен клапан за излишното гориво и подавано от горивна помпа в бутилката.АЙКОМ и ВИАЛЛЕ със сигурност работят на този принцип.
                              Няма и да чуеш. Имаше някакви ранни опити, ама страдат от един и същи недостатък - газта при налягането в бутилката е на границата на кипването. А си и намалил налягането (примерно за да е все еднакво), а си я изпарил половината. А за да дозираш с инжектори, първо веществото трябва да е с постоянна плътност (или поне само течност или само газ) и второ налягането трябва да е постоянно, та да знаеш колко ще изтече.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X